שאלות ותשובות נפוצות: חנייה בתשלום
לחצו על שאלה על מנת לצפות בתשובה:
באזור חנייה רחבי העיר – הרחובות והחניונים ברחובות: אזור חנייה חוף הים: רחוב פנחס ספיר וחניוני חוף אלמוגים, זבולון ומרכז הקליטה. יש לשים לב לתמרורים המורים על אזור חנייה בתשלום – תמרור חנייה בתשלום הינו מחייב לפי חוק, גם אם המדרכה איננה צבועה בכחול לבן. יש להיכנס לאתר: www.metropark.co.il ולאחר מכן לבחור "קריית ים" ברשימת הרשויות. יש לבחור "חנייה", ואז "רישום לתו חנייה". יש לעקוב אחר ההוראות ולמלאן. מומלץ לבצע את הרישום דרך הטלפון הסלולרי, לשם נוחות צילום המסמכים. שימו לב לאשר גישה למצלמת הטלפון הנייד. בעת ההרשמה לתו התושב עליך לבחור את שם רחוב המגורים. לדוגמה: מרטין בובר. אין הגבלה על מספר השעות המותרות לחנייה. אין הגבלה על מספר הרכבים לתושב. עקב היותם של אזורי החנייה בתשלום מוגבלים למרכז העיר בלבד ולאור הימצאותן של אלטרנטיבות אחרות לחנייה ללא תשלום באזורים אלו, נכון להיום לא ניתן לרכוש תו תושב עבור עובדים או מבקרים שאינם תושבים. ייתכן שבעתיד יונפק תו בעלות שנתית מוזלת לעובדים המחנים את רכבם בעיר במהלך היום. יש להתעדכן באתר העירייה. ישנו תו עסקים בעלות שנתית זהה לתו תושב. התו תקף אך ורק לעסקים שנמצאים באזור עם חנייה בתשלום. הזכאות הינה תו חנייה אחד לעסק, בהתאם להחליטת מועצת העיר ו-ועדת התימרור. ניתן להרישם אצל עו"ד יעקב שבת, ממונה על נכסי העירייה: [email protected] בעלי תו נכה לרכב לא צריכים להירשם לתו תושב כיוון שאינם משלמים בכחול לבן. לתשומת לבכם: תעודת נכה או אחוזי נכות אינם מקנים את הזכאות לחניית נכים, יש לוודא כי ברשותכם תו חנייה לרכב מאושר ע"י הביטוח הלאומי ומוצג בחזית הרכב כמפורט בחוק. לא, התו הינו דיגיטלי לחלוטין. יש לפנות במייל ל: [email protected] ולהגיש בקשה עבור ועדת התמרור העירונית. הגשת הערעור מתבצעת באתר: www.metropark.co.il. יש לבחור "קריית ים" לאחר מכן "חנייה" ולאחר מכן "ערעור על דו"ח חנייה". ניתן לפרט את הסיבה לערעור ולצרף קובץ במידת הצורך. ניתן לשלוח מייל לכתובת: [email protected] עם השינוי המבוקש ופרטים מזהים, ולהוסיף אסמכתא (למשל, צילום רישיון רכב חדש או צילום ספח ת"ז עם כתובת עדכנית). כמו כן, ניתן לעדכן בגבייה בימים א,ב,ד,ה בשעות הקבלה. במידה והגשת הערעור באתר לא מתאפשרת, ניתן לפנות במענה הטלפוני 03-9112253 בימים א',ג' 15:00-16:00, בימים ב',ד',ה' 8:30-12:00. כמו כן ניתן ליצור קשר במיל [email protected].חנייה בתשלום
באילו רחובות קיימת חנייה בתשלום?
מה הן ההטבות לתושבי העיר בעלי תו תושב בתוקף?
מהי ההטבה לאזרחים ותיקים בעלי תו תושב בתוקף?
כיצד נרשמים לתו תושב?
מה העלות לתו תושב?
אלו מסמכים יש לצרף לצורך הרישום?
אני מתגורר/ת ברחוב בו ישנם אזורי חנייה בתשלום. איזה סוג תו עליי לבחור?
אני מתגורר/ת ברחוב בו אין אזורי חנייה בתשלום. האם עליי להוציא תו תושב?
מה הם תעריפי החנייה בעיר?
האם יש הגבלה על שעות החנייה?
האם ישנה הגבלה על מספר הרכבים לתושב?
כיצד ניתן לשלם על חנייה בעיר?
אינני תושב/ת העיר, אך אני עובד/ת בעיר. האם אוכל לרכוש תו תושב?
האם ישנו תו לבעלי עסקים?
האם בעלי תו נכה צריכים להירשם לתו תושב?
כיצד ניתן לשלם עבור תו החנייה?
האם אקבל מדבקה לרכב?
אני מעוניינ/ת שבאזורי תיצבע חנייה בכחול לבן על מנת להסדיר את חניית התושבים. למי עליי לפנות?
כיצד ניתן להגיש ערעור על דו"ח חנייה?
כיצד ניתן לעדכן בשינויים כגון החלפת רכב או כתובת?
אינני מצליח להגיש ערעור באתר. מה עליי לעשות?
שאלות נוספות? רוצים להתייעץ?
צרו קשר עם אינסה חודדטוב בטלפון שמספרו 04-8789793 או במייל [email protected].