דרכי תקשורת:

מחלקת מערכות המידע והתקשוב

טבלת אנשי קשר - מחלקת מערכות המידע והתקשוב
שם תפקיד טלפון נייד מייל
אלי ללו מנהל פרויקטים PMO 04-8789790 elil@k-yam.co.il
עופר וקיים אחראי מחשוב 04-8789794 oferv@k-yam.co.il
איריס דרייב מחשוב מערכות חינוך 04-8789794 iris@k-yam.co.il
מיכאל קלינגון מחשוב מערכות חינוך 04-8789794 michael@k-yam.co.il

מחלקת מערכות המידע והתקשוב מופקד על מימוש יעדי העירייה לשיפור תהליכי עבודה הפנים ארגוניים במטרה לייעל את השרות לתושבי העיר, באמצעות הטמעת תשתיות IT מתקדמות והטמעת טכנולוגיות מידע חדישות ברשות לקידום העיר כ"עיר דיגיטלית" (IOT) זאת ע"י חדשנות מתמדת והנגשת העירייה והמידע.

פעילות זו מנוהלת על ידי האגף ומבוצעת על ידו ובעזרת ספקי שירות שונים.

תפקידי המחלקה

  • גיבוש תכנית עבודה שנתית ורב-שנתית לייזום, תכנון ושיפור מערך תשתיות התקשורת והמחשוב העירוני.
  • קידום הרשות ל"עיר דיגיטלית" בכלל רבדי העשייה.
  • ייעוץ מקצועי להנהלת העירייה ולאגפים בנושאי מערכות המידע, המחשוב והתקשורת (חומרה, תוכנה, טכנולוגיות, תקשורת וכד').
  • הפעלת פיקוח ובקרה על ספקי התשתית, התקשורת והמחשוב של הרשות.
  • פיקוח על ביצוע שלבי מחזור החיים (LCC) של מערכות ה IT ומערכות המידע.
  • ניהול אחזקה מונעת ואחזקת שבר רציף של כלל התשתיות הטכנולוגיות והיישומים.
  • ניהול הגנת הסב"ר (סביבת הרשת) ואבטחת המידע בעירייה לפי חוק הגנת הפרטיות ויישום טכנולוגיות לשמירה על הנתונים.
  • בחינה מתמדת של טכנולוגיות חדשות והטמעתן ברשות ובמוסדותיה.
  • פיתוח מקצועי וטיפוח מתמיד של כוח האדם באגף בהתאם להתפתחות הטכנולוגית.
  • הדרכה והטמעת של מערכות המידע הממוחשבות בין כלל עובדי הרשות ומוסדותיה.

חזון

ראש העיר קבע מדיניות כוללת ומקיפה לקידום העיר כ"עיר דיגיטלית" תוך ייעול השימוש בכלל המשאבים במרחב האורבני בראייה רחבה ואינטגרטיבית. פעילות זו תכסה מגוון רב של תחומים כגון: תקשורת, חינוך, ביטחון, מענה לשעת חירום, בריאות, פנאי ועוד, תוך התייחסות להיבטים טכנולוגיים ותכנוניים ובחינת רב-שיח עם המרחב הסובב של העיר (ערים סמוכות).

מכלול השירותים הדיגיטליים יתרמו רבות לשיפור השירות לאזרח וישפרו את איכות חייו מחד, ומאידך, יתרמו לשיפור איכות הסביבה ולאיזון כלכלי.

התכנית האסטרטגית כוללת ניסוח של שישה עקרונות בסיסיים:

  1. התושב במרכז, כמטרה, שותף ונכס.
  2. רתימת הטכנולוגיה לצרכים עירוניים ומטרות אסטרטגיות ולא להיפך.
  3. בנייה ופיתוח של פלטפורמות בעלות יכולת השפעה רוחבית על מנת שמינופן יאפשר יצירת ערך ובתחומי חיים עירוניים שונים.
  4. חדשנות, שקיפות ושיתוף בעלי עניין בעיר ומחוצה לה, על-ידי הנגשת מידע, צרכים ואתגרים.
  5. עירייה דיגיטלית ואוכלוסייה מיומנת.
  6. נכונות לבחון מודלים עסקיים חדשים ומבוססי שיתוף פעולה עם גופים עסקיים.

פרויקטים

בשנה האחרונה החלו עבודות להנחת תשתיות ל"עיר דיגיטלית". עבודות אלו מתקיימות במסגרת פיתוח עירוני בשכונות העיר ומשולבות כבר בשלב התכנון במס' רב של פרויקטים.

להלן חלק מהמיזמים העירוניים שיוטמעו בקריית ים, אשר יהיו מקושרים באופן רציף למוקד ולפיקוח העירוני, ושישפרו את רמת השרות לתושבי העיר:

  • רישות העיר במצלמות אשר יתנו מענה לביטחון התושבים בכלל המרחבים הציבוריים, פארקים, רצועת החוף ונק' עניין ברחבי העיר.
  • אתר עירוני ואפליקציה לתושב.
  • תאורה חכמה.
  • חנייה חכמה.
  • תשתית Wi-Fi חינמית במרחבים ציבוריים.
  • תשתיות תקשורת מתקדמות במוסדות הציבוריים ובמוסדות החינוך הכוללת אינטרנט, טלפוניה מתקדמת, לחצני מצוקה, מצלמות ועוד.
  • רישות וחיבור כלל מקלטי העיר לעיר חכמה.
  • ניהול חכם של פינוי פסולת.
  • ניטור חכם של רעש ומזהמים באוויר.