ארנונה - הסבר כללי
לחצו על שאלה על מנת לצפות בתשובה:
הארנונה היא מס המוטל על ידי הרשות המקומית על המחזיק למעשה בנכס (בעל הנכס או השוכר בנכס) ומטרתה לממן את הפעילויות השונות של הרשות. סוגי הנכסים עליהם מוטלת הארנונה הם בניין, אדמה חקלאית וקרקע תפוסה, כמשמעותם בסעיף 269 לפקודת העיריות הנמצאים בתחום שיפוט הרשות המקומית. הוראה שנתית המאושרת על ידי מועצת העיר ובה נקבעים התעריפים והסיווגים (מגורים, מסחר, תעשיה וכדומה) של הארנונה לאותה השנה. ברוטו ברוטו - כלל שטח הנכס המקורה על פי מידות חוץ. משנה כתובת? חדש בעיר? על פי חוק בעת יציאה או כניסה לנכס יש להודיע על כך לעירייה במועד השינוי. מי שרשום זכאי למגוון שירותים וזכויות כגון: תו חניה לתושב, אישור תושב, רישום לגנים ולבתי הספר, הנחות בארנונה הניתנות על פי קריטריונים ועוד. ניתן להגיש רק אם הנכס היה ריק מכל אדם וחפץ בתקופה רצופה של 30 ימים לפחות. הפטור מוגבל לתקופה מרבית של עד 6 חודשים באופן חד פעמי בכל תקופת הבעלות. שימו לב נכס ריק מכל אדם וחפץ וללא שימוש מזכה את בעליו המחזיק בנכס בהנחה של 100% לתקופה של עד 6 חודשים. התקופה המפורטת לעיל הינה מצטברת גם אם הנכס יהיה ריק בתקופות לא רצופות ובתנאי שלא שונתה הבעלות בנכס. לא יינתן פטור לתקופה הפחותה מ-30 ימים רצופים שבהם עמד הנכס ריק וללא שימוש. תנאי הזכאות: הבקשה תוגש מיום פינוי הנכס ולא יאוחר מ-3 חודשים מהמועד שבו הפך הנכס להיות ריק ולא בשימוש ובתנאי שבעת הבקשה לא אוכלס הנכס. מבקש הפטור יודיע על שימוש מחדש בנכס לפחות שבעה ימים בטרם הנכס אוכלס. מבקש הפטור חייב לאפשר לבקר מטעם העירייה לבצע בדיקה בנכס לאימות הבקשה. הפטור מותנה בביצוע בדיקות בנכס של בקר עירייה וצילום הנכס שאינו בשימוש. בקר העירייה יצור קשר בימים העוקבים לאחר הגשת הבקשה לתאום סיור בנכס. אופן הגשת הבקשה: א. ממלאים את טופס הבקשה המקוון - הצהרה על נכס ריק ללא שימוש. ב. מצרפים העתקי חשבונות חשמל ומים לתקופה המבוקשת. שים לב, בינתיים על מנת להימנע מצעדי אכיפה, עליך להסדיר את תשלומי הארנונה בגין יתרת התקופה. ניתן לוודא קבלת הטופס במייל ל-[email protected]. העברת זכויות בנכס (למשל בעת מכירה) מותנית בהצגת תעודה מאת העירייה, המיועדת לרשם המקרקעין. בתהליך הפקת התעודה מתבצעת סגירת חובות בנוגע לנכס וזו מאשרת סילוק החובות הקשורים לנכס. לידיעתך, תהליך עדכון רשם המקרקעין (טאבו) יכול לקחת כ-10 ימים, למעט מקרים חריגים. לכן יש לוודא כי סגירת החובות מול העירייה תהיה מספקת על מנת לבצע את הרישום. תוקף האישור שיתקבל יהיה עד החודש בגינו שולמה הארנונה. קבלת תעודת לרישום בטאבו כרוכה בתשלום בעלות של 11.5 ₪, התעריפים עלולים להשתנות מעת לעת. התשלום לצורך הפקת התעודה, כולל סגירת החובות והאגרה, יבוצע בתשלום בפירעון מידי – על מנת לאפשר את הפקת האישור בהקדם.ארנונה - כל מה שרציתם לדעת
מהי ארנונה?
החיוב הינו שנתי ומתייחס לתקופה שבין 1 בינואר ל- 31 בדצמבר לאותה שנה. תעריפי הארנונה נקבעים בצו הארנונה עליו מחליטה מועצת הרשות המקומית, עם זאת יצוין כי בתקנות ההסדרים במשק המדינה נקבעו סכומי מינימום ומקסימום החלים על כל הרשויות המקומיות ואין הן רשאיות לחרוג מסכומים אלו.מהו צו ארנונה?
מהי שיטת חיוב הארנונה הנהוגה בקריית ים?
מהו תהליך חילופי מחזיקים בנכס?
בקשה לפטור על נכס ריק ללא שימוש
בקשה לקבלת אישור טאבו - תעודה לרשם המקרקעין / רישום משכנתא